19
Nov

Improving your own pronunciation - Ray Parker

Sede da defiire

DESTINATARI

Il Seminario è rivolto a docenti di lingua inglese di ogni ordine e grado, sia della scuola pubblica che privata.

Improving your own pronunciation - Ray Parker

OBIETTIVI

- Migliorare la pronuncia inglese
- Migliorare l’insegnamento della pronuncia e della correzione dei propri
studenti
- Frequentare un corso tenuto prevalentemente in lingua inglese con esperti madrelingua
-  Scoprire nuove teorie e strategie per l’insegnamento e apprendimento della lingua inglese
-  Approfondire le proprie conoscenze della lingua inglese
-  Fornire nuove idee per le lezioni in classe con workshop e attività pratiche
-  Conoscere l’approccio olistico seguito da EDUCO in tutti i propri progetti

A very large proportion of the English that your children hear comes from you. In this workshop Ray will focus on the realities of the pronunciation of English and he will examine some of the specific pronunciation problems of Italian-speaking users of English so that teachers get into a position where they can be as accurate in their pronunciation as they typically are when presenting the meaning and form of new language. Ray will manage some pronunciation practice activities which should both fine-tune your own pronunciation and which should transfer to the classroom to help your children to sound good. By the end of the workshop you should be:
• More aware of pronunciation targets
• More confident about the pronunciation models you provide to your children
• More confident about correcting your children’s pronunciation errors
The workshops will be designed to address the needs of either Scuola Elementare teachers or Scuola Media teachers.

PROGRAMMA

14:30 - 15:00 Registrazione
15:00 – 15:30 Welcome
15:30 – 16:45 I parte Workshop
16:45 – 17:15 Coffee break
17:15 – 18:30 II parte Workshop + saluti

STAFF

Ray Parker: English Language Teaching Consultant

Ray has been involved in English Language Teaching since graduating in Hispanic Studies in the late 60’s. The bulk of his time is now devoted to teacher education and training teacher trainers. He has taught, trained and examined teachers in 34 countries and co-authored a well-known teachers’ textbook on the phonology and pronunciation of English and a course book published in Italy. In his
career he has been teacher, Director of Studies, College Principal, Senior Lecturer, Director of Language Examinations, Inspector of English Language Schools and consultant. His focus now lies with teacher training and ELT project management with a particular interest in in-service professional development for non-native English speaking teachers and in the development of confidence about English Language systems in native speaker teachers. Recent years have seen him helping to manage and deliver major teacher training initiatives in Africa and Asia.

MODALITA’ DI ISCRIZIONE

Il contributo economico per il corso è di € 15,00 ed è gratuito per chi ha effettuato un Educo Camp nel 2019 o ha prenotato uno dei progetti EDUCO “Teatrino” organizzati nell’ a.s. 2019-20. Il seminario è a numero chiuso. Iscrizioni obbligatoria on line http://corsi.educoitalia.it/#/ selezionando la sede prescelta.
Per info: formazione@educoitalia.it – 0184 1956219
Al fine di ottenere l’attestazione di frequenza tramite S.O.F.I.A., i docenti interessati dovranno provvedere a iscriversi anche sulla piattaforma http://sofia.istruzione.it/ entro le date di scadenza pubblicate.

CERTIFICATO ED ESONERO

E’ possibile usufruire dell’esonero dall’insegnamento per aggiornamento.
A fine corso verrà rilasciato l’attestato di frequenza valido per l’esonero.
Al fine di ottenere l’attestazione di frequenza tramite S.O.F.I.A., i docenti interessati dovranno provvedere a iscriversi anche sulla piattaforma http://sofia.istruzione.it/ entro le date di scadenza pubblicate.

EDUCO S.C.A.R.L. è un Ente accreditato dal MIUR per la formazione, adeguato alla Direttiva 170/2016. Questa iniziativa è inserita su S.O.F.I.A., il Sistema Operativo per la Formazione e le Iniziative di Aggiornamento predisposta dal MIUR con il numero identificativo 35319